Lisa 50.00 € eest tooteid ja saa tasuta kohaletoomine
  • Laeme tulemusi
    Ostukorvis ei ole tooteid

    Hiina trendikohvikus teenindab Sind äpp

    Postitatud

    Hiinas Hangzhou’s avas e-kaubanduse gigant Alibaba „päris“-kohviku – Tao Cafe. Kohviku avamisel lookles sissepääsu juures pikk järjekord – tegemist oli tõelise e-maailma ja reaalsuse ühitamisega, mis veel eile sobinuks hästi mistahes ulmefilmi.

    Kohvik töötab üleni iseteenindusel – klient võtab ise riiulitelt, mida hing himustab ja käsi ulatab. Ei ühtegi müüjat, ei ühtegi kassapidajat. 200 ruutmeetrisel kohvikupinnal pakutakse külmi ja kuumi jooke, kiirtoitu, snäkke. Korraga mahub kohvikusse kuni 50 külastajat.

    Sisenemiseks vajab külastaja nutitelefoni ja Ant Finance’i poolt väljatöötatud Alibaba Taobao e-kaubanduse äppi. Kohvikuline ostab nutitelefoniga sisenemiseks pileti – nagu metroosse. Sisenemisel läbi väravate äpp registreerib automaatselt kliendi saabumise. Kõik tooted riiulil on digitaliseeritud ja äpp registreerib ise külastaja tehtud valikud. Tõsi – kord näeb ette üsna tasakaalukate liigutustega sooritatud ostlemist – tooteid tuleb võtta riiulitelt rahulikult ja rabistamata, et äpp jõuaks loendada.

    Proua Shao kirjeldas Tao Cafe’st kohvi ostmise kogemust ilmse elevusega. Esiteks ilmus ostujärjekorra saabumisel ekraanile proua profiilipilt ja kohvikust väravate vahelt väljudes läks summa ostetud kauba eest automaatselt maha tema pangaarvelt. Virtuaalmaailma reaalsus lõbustas ja hämmastas!

    Kohviku äpi arendajad panid end ka võimalike saabuvate kurikaelte-varaste olukorda ja püüdsid peita tooteid kiiresti võetult püksitaskutesse. Äpp registreeris väljudes siiski kõik tooted ja trahvis ebakorrektset klienti ekstra trahvisummaga, mis samuti käsi väänamata ja kurja häälte tegemata lihtsalt „paha“ pangaarvelt arestiti.

    Nutikohviku eelkäijaks on selle aasta juunis avatud 24h avatud kauplus BingoBox Shanghais, kus samuti puudub ainuski inimhing, kes ostjat tervitaks. 10 ruutmeetrisesse poodi sisenemiseks ja ostmiseks peab klient olema Hiina suurima sotsiaalvõrgustiku WeChat konto või Alibaba wallet-app Alipay omanik ja skännima nõutud QR-koodi. Väljumiseks vajab ta teist QR-koodi. Ja ongi kõik – nutitelefon asendab siin müüjaid, turvamehi ja pangakaarte. Kaubad BongoBox’is on aga 20-30% odavamad kui teistes toidukauplustes. Kellele ei meeldiks?

    Kaupluse arendajad vajavad 40 poe peale ainult nelja(!) inimest, kes tegelevad jooksvate küsimustega. 15 miljonit USA dollarit on arendajate sõnul igati põhjendatud summa e-kaubanduse ja reaalsuse ühitamiseks. Kokkuhoid inimtööjõu arvelt on ju tohutu.

    Kuidas e-hakkaja Eesti sellele vastab? Lisaks e-jõulukuuskedele?

    Refereeritud artiklist: https://www.comunicaffe.com/china-alibabas-self-service-tao-cafe-takes-e-shopping-offline/

    Gerli Rand

    Sarikirjutaja ja kohvisõltlane

    41 postitust

    Turundab head kohvi sellise hooga, et kohvisõprade arv kasvab peatamatult ja jube kiiresti. Mõjub magnetina uutele klientidele. Paljud teejoojad pöörduvad tema pärast kohviusku.

    Me teame hea kohvi saladust ning tahame seda kõigiga jagada. Parima kohvi nimel!